Vad trött....

jag blir!!

Jag skulle jobba ett enkelt 24h pass från onsdag morgon till torsdag morgon! Inte så svårt! Trodde jag ja, har varit lite konstig i magen ett par dagar, tänkte inte så mycket på det! Dagen gick och vi (jag och killen jag hade hand om) hade en riktigt bra dag! Åkte hem till mig och hämtade ett par filmer och la oss i varsin soffa och tittade! Han åt godis och jag drack blåbärssoppa, för magen började krångla ordentligt! Efter filmen va det dags att nanna kudde och det tog inte lång tid innan han sov. Men inte jag, fick sånt magknip att jag inte visste vart jag skulle ta vägen! Slutligen när jag inte klarade mer fick jag ringa till han som skulle komma och avlösa mig på morgonen och be han komma direkt!! (01:30) Han va trött!!=)
Hann inte mer än lägga på luren så fick jag lägga benen på ryggen och skynda mig till porslinsguden och prata lite med ulrik!!
Funderade på att ringa sjukvårdsrådgivningen, med tanke på mina smärtor i buken! Men så tänkte jag, att om jag ringer så kommer jag förmodligen att hamna i telefonkö först och sedan vet jag vad dom säger, Avvakta!
Alltså så besparade jag mig en väntan i telefonen och sa till mig själv, Avvakta tills imorgon och då kan du kontakta din vårdcentral om smärtorna kvarstår! Ha!
Och om nu mina smärtor hade varit kvar hade jag besparat mig den tiden också, för därifrån får man bara höra, ta ipren, och om det inte gått över på 3 dagar så hör av dig igen!
Vilken sjukvård vi har!! Man behöver inte ens kontakta dom utan man vet i förväg vad som kommer att sägas!!

Nåja, nu känns det bättre iaf! Har fått i mig lite och druckit en massa idag!!

Hoppas att allt känns ok imorgon, för då ska jag ut på gården och plocka undan lite, och sedan åka till eskilstuna och handla lite! Köpa en bobbycar till Wilma som snart blir ett!! Och en grind till trappan, och så ska min familj och jockes familj köpa en tvillingsulky ihop! Det underlättar mycket när vi passar varandras barn!

Så vi får väl se imorgon hur det blir!!

Ha de!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0