Har varit och...

lämnat min älskade dotter hos farmor idag! Började dagen med att jag fick vara helt ensam hemma, vilket va otroligt skönt efter min monstervecka på jobbet. Jobbade 9 pass på raken. Snacka om trött jag va i tisdags när jag slutade! Men efter regn kommer solsken heter det ju, och mitt solsken blev 7 dagars ledighet!!=)

Vid 5 tiden idag så åkte jag och Wilma upp till farmor i kopparberg, och det gick ju jättebra, bara några raseriutbrott från en extremt uttråkad liten flicka!!=)
Vi satt och fikade lite och snackade lite skit innan jag skulle ta och dra mig hemmåt igen, Patrik satt och väntade hemma på att jag skulle komma och ta ett par pilsner och snacka lite skit! Och jag längtade efter ett par pilsner, kalla goda!!=)

Sätter mig i bilen och börjar åka hemmåt, klockan e nu ca 20. Beräknas komma hem vid halv 10 - 10.
MEN ICKE!!!!

Kommer till den BERÖMDA fartkameran, (Min kära mosters karl vet vilken jag menar!!=)) i fornaboda, och där är det TVÄRSTOPP!! Det enda jag ser är en lastbil som står på sniskan i diket! Och det är stopp i trafiken i båda riktningar! Snart nog så börjar den svarta himlen börja blinka i ett blått sken, Ambulansen, Polisen och Brandkåren kommer till platsen! I lite över en timme sitter jag och dumglor i bilen, tur att SR serverar sport på kvällarna!
När vi väl kommer loss så tappar jag luften, Det va en dödsolycka, en personbil frontalkrockar med en lastbil!!=(

Det vimmlar en hel del tankar i huvudet medans man kör hem då kan jag lova! Och min mor va nog skapligt orolig under min hemfärd!! Den tonen hon använde sig av mot mig när jag ringt till henne och berättat att jag kommit iväg igen, skickade tillbaka mig till mellanstadieåldern igen, riktigt kände hur hon spände ögonen i mig och förmanade mig att köra JÄVLIGT försiktigt!

Det gick iaf bra, och nu sitter jag hemma och dricker en pilsner i godan ro och skriver lite här!

Natti på er alla därute och vi höres igen!!=)

Ha de!!

Kommentarer
Postat av: maritha

Ja Du Tobbe, en mammas tonläge sitter i hela livet, men jag visste inte att jag kan spänna ögonen i nån genom telefon=), det ska jag utnyttja på fler^^). Men rädd om sina barn är man livet ut iaf. Ha det så kul ikväll/ kram mamma....Wilma skickar oxå kramar

2007-12-07 @ 12:49:14
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: Moster

Ni är så välkomna så,slå en signal innan bara så att jag är hemma.Otäckt med den där olyckan,hörde på jobbet att det visst va nån ifrån ställdalen.Och vilken tur att du inte kom bara lite tidogare,ibland är "han" däruppe med en iaf :-) .Nåns olycka blir en annans lycka,helt sjukt egentligen...men sånt är livet!Ha det så skönt nu och njut av ledigheten,men jädrans va ni kommer att längta efter Wilma.Pratade med den lilla sötnosen på affären,hon va där med sin minsta faster.

2007-12-07 @ 20:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0