Mutter, mutter, svära...

Varför kan man ju ta och fråga sig!!

Jo, det ska jag ta och berätta!

Börjar med att jag ska åka till kopparberg och hämta dotra och sambon, och halvägs till Örebro så märker jag hur det bolmar avgaser så fort jag växlar!! Hmmm, lite orolig blir man ju! Ringer en verkstad för lite konsultation!(rättstavat eller inte, SKIT I DET NU!!!=))
Dom tror att det kan vara turbon, men ordar väl inte så mycket mer om detta! När jag kommer in till Örebro så stannar jag på statoil och tittar på oljan, och får väl en smärre chock! Det e faaan inte olja jag har i bilen, utan geggamojja! Jag knallar in på macken och frågar efter lite hjälp, och en kille följer med ut och tittar! Han trodde att topplocket hade flugit! Och trodde det skulle gå på 7-8 tusen att laga!! Snacka om att få hjärtat i halsgropen! Med en darrig hand och en underläpp som nästan darrade så åkte jag till en verkstad för att kontrollera ordentligt! Dom tar in bilen direkt och tittar och konstaterar att det inte är topplocket utan turbon som är helt ihjäl! Och jag får rekomendation att ej köra bilen därifrån. Jag frågar lite snällt vad kalaset skulle gå på, och tänkte för mig själv att det inte kan vara dyrare än topplocket! Kommer ut i receptionen och får priset förklarat för mig! 14000 jävla spänn!! Nu hade jag inte hjärtat i halsgropen längre!! Nu hade jag ont i bröstet och konstaterade VÄLDIGT snabbt att jag tar biljäveln med mig!! Innan jag kom därifrån hade det samlats tre stycken sakkunniga och sa åt mig att INTE köra därifrån! Men va faan tror dom, att jag skiter pengar eller! Jag köpte 2 liter olja och satte mig i bilen och bolmade hemmåt!! Stackars satar som låg efter mig!! Körde bilen till svärmor och slog igen bildörrsj-v-ln och fick låna en FUNGERANDE bil av henne!! Sen va det bara att ta nya tag och försöka komma längre än till Örebro! Och denna gång gick det bättre!
Va först förbi min runda syster med lite kläder till knodden, och sedan hem till mor och träffade en superglad liten tjej som kastade sig runt halsen och gav sin far en puss och sedan en bamsekram! Det kändes skönt!!

Så, om ni inte redan har läst min sambos, min systers eller min mors blogg så fick ni veta nu!! Jag kanske har använt något mera svordomar än dom, men det bjuder jag på!!

Natti på er nu!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vadå rund?! hallå där... Tur att du sitter i Vingåker... ^^)

2008-01-29 @ 10:16:40
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: maritha

Känns det bättre nu när du fått svära av dig=), kan ju trösta dig med att kardanaxelknut och motorfäste inte är gratis heller....fan vad kinkiga dom är på besiktningen^^). Läs lilla b:s kommentar på min blogg så ser du att J inte heller har sån flyt med bilar=)

2008-01-29 @ 11:58:01
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: carro

hahaha.. roligaste jag läst på länge... du är ju för söt i bland=)

2008-01-29 @ 16:18:36
Postat av: Moster

VA...skiter inte du pengar och jag som alltid har trott det*fniss*.Inte skojigt när det kommer såna där oförhappande utgifter.Peter fick punga ut med 6000 i slutet på dec. för nåt jädrans fel på hans bil.Lagom roligt till jul och allt :-( .

2008-01-30 @ 23:41:51
Postat av: Syrran

Hörru, kan du inte ta å få den dära "rätta känslan" snart?! Jag orkar inte kånka på den här ungen mer... =)

2008-02-06 @ 16:32:22
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: Anna

Jo, det var en bärsele med, men den ramlar hon ur just nu =) den är nog för lite större bebisar =) Kramis

2008-02-26 @ 23:14:32
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: Brorsan

Ett hett tips för att slippa turbo haveri i framtiden är att låta bilen stå på tomgång i ca 1 minut efter varje åktur för att sedan stänga av den. Eftersom turbinhjulet snurrar i ett lager av olja som pumpas från motorn så sluts oljetillförseln när motorn stängs av och oljepumpen stannar. det gör även turbinhjulet (Tvärt).
Därför ska turbon på den minuten på tomgång få varva ner helt enkelt. så slipper man onödigt slitage.
Så gör iallafan jag med min saab för jag läste om det.

/Lillebror

2008-03-03 @ 23:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0